Succesvolle offline campagne?

Internet is niet meer weg te denken uit het hedendaagse leven. Het lijkt dan misschien ook voor de hand liggend dat enkel een offline campagne niet het beste resultaat bereikt. Tijdens Search Engine Strategies London is ook hier aandacht aan besteed, maar wellicht niet op de manier zoals je verwacht.

In een verslag op Marketingfacts wordt kort uitgelegd wat er besproken is tijdens deze sessies. Een van de onderdelen is het effect van het ontbreken van een online campagne als aanvulling op een offline campagne.

Wanneer in een offline campagne bepaalde keywords naar voren komen, dan valt te verwachten dat mensen deze keywords zullen invoeren in zoekmachines. Als de online campagne niet inspringt op deze keywords, kunnen mensen zomaar terechtkomen bij de concurrent die wel gebruik maakt van deze keywords.

Dit vraagt natuurlijk om meer onderzoek, in hoeverre onthouden mensen thema’s of keywords uit advertenties en gaan mensen hiernaar op zoek? Of onthouden mensen wel het bedrijf of website die waarschijnlijk ook genoemd wordt in de advertentie? Helaas valt dit onderwerp buiten de scope van mijn afstudeerproject, maar wanneer iemand hier informatie over heeft, hou ik me aanbevolen!

Doe mee met de conversatie

1 reactie

  1. Hoi, tja engels gaat me slecht af, Als we advertenties zetten moeten we inderdaad rekening houden met de belangrijke woorden in de tekst. Vaak adverteren we met Ouddorp als horende bij Zeeland, maar dat komt op de website niet naar voren omdat dat eigenlijk zuid holland moet zijn, ga daar wel eens over verzinnen, want ik denk dat er wel degelijk een overeenkomst/ verband is tussen tekst in advertenties en een website vinden. Zelf onthoud ik ook wel een keywoorden, maar ben ik de website kwijt.

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.