iGoogle heeft invloed op resultaten

Enige tijd geleden heb ik mijn startpagina gewijzigd van Google (Nederlands) naar iGoogle. De gadgets zijn erg makkelijk om snel wat leuke dingen te kunnen bekijken.

Vandaag ontdekte ik echter iets dat ik niet verwacht had. De resultaten van iGoogle zijn niet hetzelfde als die van de normale Google.

Bij het analyseren van broncode versus zoekresultaten stuitte ik op een opmerkelijk feit. Wanneer ik als term ‘nilsson‘ ingeef (aangemeld met iGoogle) staat Nilsson Creatieve communicatie (visueel) op de derde plaats. Gebruik je echter de normale Google met de term ‘nilsson‘ dan staat Nilsson Creatieve Communicatie op de eerste plaats.

Voor het geval de zoekresultaten wijzigen in de loop van de tijd, hierbij de screenshots:

Nilsson Creatieve Communicatie staat op de derde plaats via iGoogle
Nilsson Creatieve Communicatie staat op de derde plaats via iGoogle
Nilsson Creatieve Communicatie staat op de eerste plaats via Google
Nilsson Creatieve Communicatie staat op de eerste plaats via Google
CategorieënSEO

Eén gedachte over “iGoogle heeft invloed op resultaten”

Geef een reactie