Achterhaalde resoluties?

Usability experts vertellen dat je een website nog steeds voor de resolutie 800×600 moet optimaliseren. Zelf houdt ik liever 1024×768 aan als minimum schermgrootte. Wie zou er nog werken op een scherm van 800×600? Uit verzamelde statistieken (van websites ontwikkeld bij Nilsson) blijkt dat minder dan 3% een schermresolutie van 800×600 heeft. Hiervoor ga je dan natuurlijk niet voor optimaliseren! Maar wat als dit maandelijks tientallen potentiële klanten opleverd? Dan wordt het voor bedrijven die geen grote aantallen klanten over de vloer krijgen een heel ander verhaal.

Wat vinden jullie?

Doe mee met de conversatie

1 reactie

  1. Tja, dat hangt natuurlijk van de verhouding af (zoals je zelf ook al aangeeft). Is 3% zo’n 200 personen of is 3% 20 personen. Als het er zo’n 200 zijn, dan lijkt het me wel waard. Maar in hoeverre is het frustrerend voor mensen met een hogere resolutie dat websites geoptimaliseerd zijn voor 800*600. Als je daardoor klanten kwijtraakt (lees: als mensen hierdoor snel van een website weggaan), dan is het het weer niet waard. Maar goed das wéér een andere kant van het verhaal. Leuke test-case 😉

    Nienke

Laat een reactie achter

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.