Google is onlosmakelijk verbonden als je het over internet hebt. 80% van de website bezoekers belandt er na een zoekactie op deze zoekgigant (bron: netresult.be). Het is dan ook niet vreemd dat bedrijven die een website willen hoog in de zoekresultaten willen verschijnen.
Naast mijn afstuderen ben ik nog met een project voor mijn ouders bezig, hun website moet nodig onder handen genomen worden. De zoekmachinemarketing is één van de redenen dat de website vernieuwd wordt, maar op de vraag met welke zoekwoorden ze gevonden wilden worden wisten ze niet direct antwoord. Logisch, je weet niet goed welke zoekwoorden gebruikt worden bij de zoektocht naar die ene vakantiewoning (of vakantiehuis? of vakantiebungalow? of bungalow?). Google levert hiervoor een mooie tool, vergelijken van volumes van zoekwoorden. Kleine kanttekening wel, je ziet niet concrete hoeveelheden, en zoekwoorden met een te klein zoekvolume doen niet mee, terwijl die wel heel interessant kunnen zijn.
Zie hier een voorbeeld van de vergelijking vakantiehuizen en vakantiewoningen (waarschijnlijk niet geheel representatief omdat hier niet alleen mensen bij zullen zitten die op vakantie willen, maar ook mensen die een huis willen kopen en ook mensen die in limburg op vakantie zullen gaan)
Echt grappig, die tool van Google!
Ik vind je weblog er lekker clean uitzien, daardoor is het heel overzichtelijk en helder. Like it!
Heel veel succes met afstuderen 🙂
Leuke tool inderdaad. Het verschil tussen Zeeland en Brabant valt met nog mee moet ik zeggen: http://www.google.com/trends?q=zeeland%2C+brabant. Echt een heel bruikbare tool voor zoekwoordenvergelijking.
Dit soort tools zijn echt heel handig om dagelijks in ons werk toe te passen. Ik ben benieuwd waar je nog meer mee komt tijdens je afstuderen!